سؤالاتی که باید هنگام طراحی آرم شرکت از خود بپرسید
[/su_note]
هدف از گاو نر بازدید می کند ، نایک از بین می رود و اپل چشم را به خود جلب می کند . هر سه آرم نمادین این شرکت بی نظیر ، به یاد ماندنی هستند و در زمان آزمون ایستاده اند. آنها فوراً و به طور مداوم کاری را انجام می دهند که یک آرم قدرتمند باید انجام دهد: یک مارک را مشخص کنید ، آن را برجسته کنید و به طور ایده آل ، علاقه و فروش مشتری را هدایت کنید.
همه ما آرم های عالی را می شناسیم ، اما همه ما نمی دانیم که ایجاد لوگوهای عالی کار ساده ای نیست. از مفهوم گرفته تا رنگ گرفته تا فرورفتگی ، هنگام جوشاندن نام تجاری خود در یک نماد واحد ، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید.
آلینا ویلر ، یک متخصص برندسازی و مبتنی بر فیلادلفیا و نویسنده
در اینجا 10 سؤال اساسی وجود دارد که باید هنگام طراحی اولین آرم شرکت خود بپرسید:
ویلر آرم ها را به چهار دسته تقسیم می کند:
ویلر می گوید ، متاسفانه ، هیچ نوع آرم وجود ندارد که برای همه کار کند. "بهترین انتخاب شما به چه چیزی بستگی دارد و به نام شما و آنچه شما ارائه می دهید یا بستگی دارد."
به عنوان مثال ، اگر نام شرکت کوتاهی مانند eBay دارید ، یک آرم کلمه کلیدی می تواند به خوبی کار کند. علائم کلمات و آرمهای حرفهای معمولاً به مصرف کنندگان کمک می کنند نام شما را بهتر از
آرم شما - از رنگ به شکل - باید فوراً از آنچه که شرکت شما درمورد آن است ، ارائه دهد.
ویلر می گوید: "وقتی مردم به آن نگاه می کنند ، باید از شخصیت برند شما و دیدگاه متمایز شما برخوردار شوند." "آنها باید بدانند که شما با رقبای خود متفاوت هستید ، شما حرفه ای هستید ، یک تجارت واقعی هستید و به آنچه انجام می دهید اعتماد به نفس و موفقیت دارید."
به گزارش ویلر ، آرم آمازون ، با نام شرکت ، با پیکان زیر آن که از "a" به "z" نشان داده شده است ، نمونه ای از لوگوهایی است که هویت مارک نام تجاری آن را به خوبی به خوبی نشان می دهد. "فلش به عنوان یک لبخند که خدمات دوستانه مشتری را انتقال می دهد دو برابر می شود و" a "را به" z "وصل می کند زیرا آمازون همه چیز A را به Z ارائه می دهد. همه در آنجا است."
انتخاب رنگ فوق العاده مهم است. ویلر برای متمایز کردن بهتر خود می گوید مهم است که رنگی را انتخاب کنید که بزرگترین رقبای شما در آرم های خود از آن استفاده نکنند .
همچنین در نظر بگیرید که رنگهای مختلف مشت های روانشناختی متفاوتی را بسته بندی می کنند . به عنوان مثال ، رنگ قرمز - که به طور مناسب در آرم ردبول استفاده می شود - فعال ، شدید و حتی کمی نگران کننده است. رنگ زرد خوشحال ، پرانرژی و تازه است ، شاید یک انتخاب عاقلانه برای یک شرکت با محوریت سلامت و سلامتی باشد. در همین حال ، رنگ آبی - رنگ آرم های فورد ، سامسونگ و GE - اعتماد به نفس ، آرامش و قابلیت اطمینان را برانگیخته است.
قلم ها ، مانند رنگ ها ، احساسات مختلف را منتقل می کنند و الهام می گیرند. قلم های مختلف برای مشاغل مختلف بهتر کار می کنند.
به عنوان مثال ، یک آرم برای یک شرکت حقوقی - که باید افتخار ، استحکام و عدالت را منتقل کند - ممکن است به بهترین شکل با قلم جسورانه و سر راست و عاری از شکوفایی ارائه شود. در حالی که یک فروشگاه شیرینی ممکن است یک قلم غریب را که ارتباط جوانان ، شیرینی و سرگرمی را انتخاب می کند ، انتخاب کند.
حتی اگر فکر می کنید یک کشوی مناسب و معقول هستید و حتی اگر بودجه سختی ندارید ، ویلر پیشنهاد می کند که طراحی آرم خود را به یک طراح گرافیک آموزش دیده واگذار کنید. کار با یک طراح گرافیک ماهر بسیار مهم است. آنها می فهمند که یک آرم خوب چیست و چگونه باید در رسانه ها و کانال های بازاریابی مختلف ، مانند در وب سایت شما ، در یک برنامه یا در یک نشانگر فروشگاه ، مقیاس و عملکرد خود را مقیاس گذاری و عملکرد کند ، همه موارد کلیدی که نباید در معرض خطر یا حدس زد. در پرواز."
گفتنی است ، این یک حرکت هوشمندانه است که بدانید کدام یک از
بیشتر بخوانید:
بنگاه های طراحی حرفه ای معمولاً فقط بین 4000 تا 15،000 دلار فقط برای یک آرم شارژ می کنند ، که ممکن است در بودجه راه اندازی و مشاغل کوچک نباشد.
برای گزینه ای مناسب تر ، بنیانگذار گروه Evenson Design Stan Evanson پیشنهاد می دهد که با یک طراح آزاد بستگی داشته باشد که بسته به سطح تجربه وی ، بین 35 تا 150 دلار در ساعت شارژ می کند. "اما کسی را به دلیل قیمت معامله خود استخدام نکنید. یک طراح پیدا کنید که با زمینه و رقابت شما آشنا باشد. "
ویلر می گوید یک سوال بهتر این است که "کجا نباید آن را نمایش دهی؟" زیرا می خواهید آن را "تقریباً همه جا" نشان دهید. به صورت آنلاین ، آرم خود را در وب سایت خود ، کمپین های تبلیغاتی دیجیتال و در سایت های رسانه های اجتماعی که در آن حساب کاربری شرکت دارید ، مانند Facebook ، Twitter ، Instagram و Pinterest قرار دهید.
به صورت آفلاین ، آرم خود را روی درب جلو ، کارت ویزیت ، بسته بندی محصولات ، لباس و لباس در شرکت های ثابت و قراردادها قرار دهید.
ویلر می گوید ، بدترین اشتباه از همه این است که قبل از اینکه به طور جدی آرم های رقبای اصلی خود را بررسی کنید ، روی یک آرم مستقر شوید. اگر نماد شما شبیه به آنها باشد ، حتی در کمترین موارد ، ممکن است مشتریان نتوانند شما را جدا از هم بگویند و شما می توانید تجارت خود را از دست بدهید.
ویلر همچنین برع نماد خود در تکه کاغذ فقط در مورد پیش بینی اینکه آن را در چندین مکان و فضاهای متنوع بازاریابی ، مانند یک نماد برنامه ، در وب سایت ، بیلبورد یا یک تی شرت یا طرف دیگر ، هشدار می دهد. یک کامیون
ویلر می گوید ، اکثر طراحی لوگو پس از گذشت یک دهه از هر زمان ، نیاز دارند که برخی از آنها را لمس کنیم تا از رشد ناخالص خودداری کنند. نکته اصلی این است که از همان ابتدا آن را بدست آورید ، سپس مطابق با گذشت زمان به لحن صاف بپردازید.
او می گوید: "به این فکر کنید ، مرد میشلین در 100 سال گذشته چندین بار تحت عمل جراحی جراحی جزئی قرار گرفته است." "اما ایده اصلی هنوز همان نخستین مرد میشلین است.
طراحی مدرن آرم مجموعه ای از عناصر کلاسیک و پرطرفدار است